DE 7 ELEMENTEN VAN EEN GOEDE WEBSITE

Winnen op het web begint met een stevige grip op de fundamentele elementen van een goede website. Bij MaarsenMedia hebben we de 7 belangrijkste elementen voor je op een rijtje gezet.


Wie en wat

Laat mensen niet gissen, bezoekers moeten direct herkennen waarvoor jouw website is en wat zij er mee kunnen.  Zorg voor een duidelijke structuur en een heldere boodschap. Deze stap is misschien niet noodzakelijk voor de website van Coca-Cola, maar voor de rest van ons is het van kritiek belang.

 Contact informatie

 

De concentratieboog van de gemiddelde websurfer is nihil. Geef ze dan ook snel de informatie die ze zoeken voordat ze van je website verdwijnen en naar de concurrent gaan. Zorg ervoor dat je contact informatie (adres, telefoonnummer, email) opvallend en duidelijk over je gehele website staat. Zet op z'n minst je telefoon nummer onderaan elke pagina, er is geen reden om mensen te laten zoeken naar dit soort cruciale informatie.

 

 

Een duidelijke weg

Creëer overzicht zodat je site gebruiksvriendelijk wordt. Het laatste wat je wilt hebben is dat je bezoekers afhaken omdat deze door de bomen het bos niet meer zien.  Maak nuttig gebruik van een menu en indien nodig een zoekbalk. Een gebruiksvriendelijke ervaring zorgt voor positieve reacties en aanbevelingen.

 Snelheid

Drie seconden en niet langer. Doet je website er wel langer over om te laden? Gebruik dan Google search console om te kijken waar je de prestaties kan verbeteren. Vaak zorgen grote bestanden zoals foto's ervoor dat je website langzaam laad. Probeer altijd je foto's te comprimeren voordat je ze op jouw website zet. De kwaliteit blijft hetzelfde maar de grootte van het bestand wordt drastisch minder. www.tinypng.com werkt perfect.

lading en tempo

Mensen kunnen per keer maar een bepaald aantal gegevens opslaan. Ga hier niet tegenin maar gebruik het in je voordeel. Leg de nadruk op de drie best verkopende aspecten van je bedrijf (aandacht voor kwaliteit, klantenservice, ervaring, wat dan ook) en laat de thema's terugkomen door heel de website.

klantgerichtheid

Op het web zijn mensen net zo wantrouwig als naar agressieve autoverkopers of opdringerige televisie marketeers. Voordat mensen je dienst of product willen kopen, zal je ze eerst moeten vertellen wat je voor ze kan betekenen. Zet dit dan ook duidelijk op je website.

Nieuwe content

 

Nieuwe content zorgt voor meer bezoekers. Het krijgt de aandacht van zoekmachines en het laat mensen terugkomen voor meer. Wat je ook doet, zorg ervoor dat je gemakkelijke nieuwe content kan creëren en uploaden naar je website. Zo krijg je meer bezoekers en vergroot je de online betrokkenheid.